Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Marketing σε 5 βήματα για τους άνω των 50...

Το «αγαπημένο» target group των marketers είναι σίγουρα το 18-34, κάπου εκεί. Ωστόσο, μόνο στη Μ. Βρετανία για παράδειγμα, οι άνθρωποι άνω των 50 ετών είναι περίπου 20 εκατομμύρια, δηλαδή κατά 7 εκατομμύρια περισσότεροι από τους 18-34. Σε μια δεκαετία περίπου, οι 50+ θα είναι κατά 10 εκατομμύρια περισσότεροι. Σε μία Ευρώπη που «γερνάει» με γοργούς ρυθμούς, ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας «ηλικιωμένος» και του προφίλ των ανθρώπων που εντάσσονται στην κατηγορία αυτή, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένος.

Ιδιαίτερα για το marketing, η στροφή στις μεγαλύτερες ηλικίες και η αντιμετώπισή τους ως ενεργών καταναλωτών, είναι ίσως απαραίτητη. Ακριβώς όμως επειδή το κοινό των 50+ είναι τόσο μεγάλο, ενσωματώνει πολύ μεγάλες αποκλίσεις και διαφορές, καθιστώντας δύσκολη τη διατύπωση κοινών κανόνων και τεχνικών marketing.

Το κοινό των 50+ περιλαμβάνει ανθρώπους που ψάχνουν για... γηροκομείο και αυτούς που ψάχνουν για πολυτελείς εξοχικές κατοικίες. Περιλαμβάνει ανθρώπους ευπαθείς, με προβλήματα υγείας και ανθρώπους που έχουν μανία με τη γυμναστική και τη φυσική κατάσταση. Ένας 50χρονος που ζει κι εργάζεται στο Λονδίνο, έχει ένα τελείως διαφορετικό προφίλ από αυτόν που είναι άνεργος σε μια φτωχή επαρχία του Λίβερπουλ.

Ο Dick Stroud, σύμβουλος marketing με εξειδίκευση στο κοινό των 50+, δίνει 5 guidelines που οι marketers θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όταν απευθύνονται στο ποικιλόμορφο αυτό target group.

(Marketing Week (T. 1262))

Ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου