Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Alex Dale, Microsoft CEE: «Έλληνες, αξιοποιήστε το Διαδίκτυο»

Ποια είναι τα λάθη που οφείλει να αποφύγει η ελληνική αγορά, πόσο κοντά είναι το 20% για την εγχώρια online διαφημιστική απορρόφηση και ποια είναι τα νέα δεδομένα που θέτει το Διαδίκτυο στην Επικοινωνία;
Ήταν ένας από τους keynote speakers που, εξαιτίας των έντονων χιονοπτώσεων, δεν κατάφερε να δώσει το «παρών» στο φετινό IMC. Δεν πειράζει. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Alex Dale, General Manager Consumer & Online της Microsoft στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, λύνει απορίες, θέτει καίρια ζητήματα και μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι στον εντυπωσιακό κόσμο του Διαδικτύου.

Μarketing Week: Στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι πλέον συχνάζει στο Διαδίκτυο περισσότερο από το 50% του πληθυσμού, το Display Advertising απορροφά γύρω στο 4-5% του συνολικού διαφημιστικού τζίρου. Πότε βρισκόταν η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας σε αυτά τα επίπεδα;

Alex Dale:
Πρέπει να ήταν γύρω στο 1998. Εκτιμώ, πάντως, ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί λιγότερα χρόνια για να ξεπεράσει το 20%. Μια λογική πρόβλεψη θα ήταν ότι ίσως το καταφέρει μέσα στην επόμενη πενταετία. Και αυτό γιατί η χώρα σας έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τη δική μας αγορά και αυτό είναι ότι γνωρίζει πράγματα που εμείς δεν τα γνωρίζαμε πριν από 10 χρόνια. Άρα, μπορεί να αποφύγει πολλά από τα λάθη στα οποία υποπέσαμε εμείς.

Μarketing Week: Ποια ήταν, λοιπόν, μερικά από τα λάθη στα οποία υπέπεσε η αγορά της Μ. Βρετανίας;

Alex Dale:
Όταν επιδιώκεις να προωθήσεις ένα προϊόν σου στο Διαδίκτυο, πρέπει να λαμβάνεις πλέον οπωσδήποτε υπόψη την παράμετρο «σχόλια και αντιδράσεις» η οποία έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα λόγω των Social Media. Όταν βρίσκεται online, ο κόσμος συζητά για τα προϊόντα μας. Ξέρεις κάτι; Έχει περάσει τόσος πολύς καιρός από τότε που εκδόθηκε το βιβλίο «The Cluetrain Manifesto» -ήταν το 1999- και όμως μόνο τα τελευταία 3-4 χρόνια αντιμετωπίζουν τα agencies και οι διαφημιζόμενοι το περιεχόμενό του με τη δέουσα σοβαρότητα.

Κάτι άλλο που αντιληφθήκαμε ως αγορά με καθυστέρηση ήταν το γεγονός ότι όταν λανσάρεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, πρέπει να εστιάζεις σε όλα τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή. Πριν από μία δεκαετία, θεωρούνταν φυσιολογικό να μην δραστηριοποιείται ένας λιανέμπορος στο e-commerce. Όχι πια όμως. Στην εποχή μας θα ήταν παράξενο να μην διαθέτει το δικό του online κατάστημα. Ο καταναλωτής απαιτεί να του προσφέρεται η δυνατότητα για αγορές στο Διαδίκτυο. Και αυτό ισχύει για κάθε προϊοντική κατηγορία.

Μarketing Week: Το Διαδίκτυο έχει αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο της Επικοινωνίας. Πριν μερικούς μήνες, ο Keith Weed, CMO της Unilever, δήλωσε ότι «το Digital Marketing είναι σαν το σχολικό σεξ: όλοι μιλούν γι’ αυτό, λίγοι το κάνουν και μάλιστα δεν είναι και πολύ καλοί σε αυτό». Συμμερίζεστε την άποψή του;

Alex Dale:
Θεωρώ ότι τόσο τα στελέχη στα agencies όσο και οι marketers, αντιλαμβάνονται τη σημασία του Digital και γνωρίζουν πώς να το αξιοποιήσουν. Δεν είναι τόσο διαφορετικό το Μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο σε σύγκριση με αυτό στα «παραδοσιακά» Μέσα.

Μάλιστα, όχι μόνο είναι εφικτό να «χτίσεις» αναγνωρισιμότητα και ενδιαφέρον επενδύοντας μόνο στο online, αλλά κάποιες φορές ίσως είναι κιόλας ευκολότερο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η BMW στο Βέλγιο, η οποία λανσάρισε το μοντέλο X1 αποκλειστικά μέσω του MSN. Έχει αποδειχτεί πολλάκις ότι το Διαδίκτυο προσφέρεται για στοχευμένη και δη αποτελεσματική επικοινωνία.

Μarketing Week: Εξ ου και οι εντυπωσιακές επιδόσεις του Μέσου σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων και η Μ. Βρετανία...

Alex Dale:
Σωστά. Πλέον το ερώτημα που απασχολεί είναι «με συμφέρει περισσότερο να επενδύσω στην Τηλεόραση, στο Διαδίκτυο ή και στα δύο Μέσα;». Η απάντηση είναι ότι «αν επενδύσεις και στα δύο, δεν θα βγεις χαμένος». Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει, ότι ο συνδυασμός των δύο είναι ιδιαίτερα αποδοτικός.

Η συνέχεια της συνέντευξης εδώ.

(Πηγή: Marketing Week (T. 1322))

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου