Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2010

Η καινοτομία γοητεύει τους πελάτες.


Πώς οφείλει να σκέφτεται και να δρα κάθε εκδοτική, προκειμένου να ατενίzει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον; Ο Dr. Daniel Biene, Publishing Director της Axel Springer και πρώην Σύμβουλος του Γερμανικού Κοινοβουλίου σε θέματα ΜΜΕ, συνομίλησε με το Marketing Week για τις προοπτικές ανάπτυξης του Τύπου στη μετά ύφεσης εποχή, εστίασε στην ανάγκη προσαρμοστικότητας και υπενθύμισε ότι η διάθεση για καινοτομία μπορεί να κάνει τη διαφορά.


Marketing Week: Θεωρείτε ότι δικαιούται να ελπίζει ο Τύπος σε αύξηση εσόδων στο εγγύς μέλλον; Και αν ναι, ποιοι ενδέχεται να είναι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης; Η αυξημένη κυκλοφορία; Η υψηλότερη τιμή πώλησης; Η απορρόφηση περισσότερων κονδυλίων;

Daniel Biene:
Εμείς στην Axel Springer έχουμε «αγκαλιάσει» το ψηφιακό μέλλον, ωστόσο εξακολουθούμε να πιστεύουμε και στο μέλλον του Τύπου. Και αυτό γιατί παραμένει ζωντανός και πολύ αποτελεσματικός - ειδικότερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Τα έντυπα brands μας ενισχύουν το μερίδιο αγοράς τους, με πιο τρανό παράδειγμα την Bild η οποία είναι η μεγαλύτερη ημερήσια εφημερίδα στην Ευρώπη. Ο κύριος λόγος της επιτυχίας μας είναι, πέρα από το ελκυστικό περιεχόμενο, ο έξυπνος και καινοτόμος τρόπος, βλέπε «Volksprodukte» και «Welt Klasse», με τον οποίο εντάσσουμε το διαφημιστικό περιεχόμενο στο περιβάλλον των εντύπων μας.

Marketing Week: Πιστεύετε ότι η ύφεση θα οδηγήσει αναγκαστικά σε μία εποχή συγχωνεύσεων και ότι, κατ’ επέκταση, θα είναι λίγες οι εκδοτικές που θα ευδοκιμήσουν σε αυτό το τοπίο. Ποια είναι η άποψή σας;

Daniel Biene:
Σίγουρα κάποιες μορφές διαφήμισης, κυρίως αυτές που αφορούν σε fmcg προϊόντα και στοχεύουν αποκλειστικά στην αύξηση των πωλήσεων, απαιτούν ευρεία κάλυψη και όσο το δυνατόν μικρότερο κατακερματισμό. Και αυτό είναι κάτι που μόνο οι μεγάλες εκδοτικές μπορούν να προσφέρουν. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν μπορούν να διακριθούν στο χώρο και μικρότεροι έως πολύ μικρότεροι εκδότες. Αρκεί να τοποθετούνται έξυπνα και να διεισδύουν στο μυαλό του πελάτη. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα, ολιγομελών μιντιακών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα επιτυχημένες στις αγορές τους.

Marketing Week: Πόσο κομβική θα είναι μελλοντικά για τον Τύπο η διαχείριση του κόστους και η ανάπτυξη συνεργειών και πώς μπορεί να επιτευχθεί η μείωση των δαπανών δίχως να έχει αυτή αντίκτυπο στο ίδιο το προϊόν;

Daniel Biene:
Η διατήρηση του κόστους στα επίπεδα που πρέπει και η αξιοποίηση των διαθέσιμων συνεργειών είναι προφανώς απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία. Πόσο δε μάλλον σε περιόδους κρίσης. Η Axel Springer φρόντισε να «μελετήσει» προτού καν γίνει αντιληπτή η κρίση. Έτσι τώρα είναι σε θέση να διαχειριστεί την υπάρχουσα κατάσταση πολύ καλύτερα από αρκετούς ανταγωνιστές της. Πάντως, σε καμμία απολύτως περίπτωση, δεν πρέπει το ζήτημα του κόστους να επιδρά αρνητικά στο επίπεδο του δημοσιογραφικού περιεχόμενου των εκδόσεών μας.

Marketing Week: Σε ποιες επιδεξιότητες καλούνται τα έντυπα να βασιστούν και να επενδύσουν, προκειμένου να δράσουν με επιτυχία στην ψηφιακή εποχή;

Daniel Biene:
Οι εκδότες θα κληθούν να αναπτύξουν ουσιαστικές «ψηφιακές ικανότητες», φεύγοντας επιτέλους από τη λογική του παρέχω δωρεάν το περιεχόμενό μου στο διαδίκτυο. Τόσο σε ό,τι αφορά την αναγνωσιμότητα όσο και το επιχειρηματικό μοντέλο, είναι απαραίτητο να δημιουργήσουν μία πραγματική αγορά. Κάτι που προφανώς δεν θα συμβεί όσο μοιράζουν τα πάντα δωρεάν. Σε αυτήν την αγορά, μόνο τα προϊόντα που αξιοποιούν στο έπακρο ό,τι προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος και εκφράζουν την online συμπεριφορά -όχι την έντυπη- θα επιτύχουν. Αν αυτά τα προϊόντα δεν είναι τόσο ακαταμάχητα ώστε να είναι διατεθειμένοι οι καταναλωτές να πληρώσουν γι’ αυτά, τότε θα πρέπει οι εκδότες να το ξανασκεφτούν.

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ.

(Πηγή: Marketing Week (T. 1272))

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου